Anunturile sunt plasate doar in contexte in care prezinta interes pentru utilizatori iar acest lucru se face pe baza de cuvinte cheie care sunt introduse de catre utilizator (consumator) in motorul de cautare sau intalnite in continutul site-urlor din reteaua proprie Google, partenere sau terte. In functie de obiectivele dorite de companiile care promoveaza anunturi folosind programul AdWords exsita mai multe strategii de licitare.
1. Strategia cost-pe-clic (CPC, cost-per-click)
De fiecare data cand o persoana efectueaza click pe publicitate, compania corespunzatoare ofera o anumita suma. Cu alte cuvinte scopul pentru care compania isi promoveaza publicitatea prin intermediul programului AdWords este sa obtina trafic sau persoane interesate de obiectivul publicitatii. Acesta strategie de licitare este cea mai folosita printre clientii AdWords si cea cu cele mai bune rezultate pentru majoritatea companiilor.
2. Strategia cost la mia de afisari (CPM, cost-per-mile)
Exista si cazuri cand companiile nu isi doresc neaparat un trafic mai mare catre produsele oferite sau atragerea persoanelor care prezinta un anumit interes pentru companie, si anume atunci cand se doreste promovarea unui brand / marci. CPM presupune ca de fiecare data cand publicitatea companiei a fost afisata de o mie de ori, indiferent daca cei care au vizualizat publicitatea au efectuat clic sau nu pe ea, compania ofera o anumita suma.
3. Strategia cost pe actiune (CPA, cost-per-action)
Aceasta strategie este una axata strict pe actiunile pe care le face un utilizator dupa ce a accesat publicitatea. Exemple de actiuni pot fi inregistrarea pe un site, achizitionarea unui produs, contactarea administratorului sau orice alta actiune care se poate materializa ulterior sub forma de castig pentru companie. Desi realizarea unei actiuni dureaza mai mult comparativ cu celelalte strategii, costul oferit atunci cand se finalizeaza o actiune este si el substantial marit.
Programul AdWords este cel mai eficient program de publicitate din mediul online iar acest lucru se datoreaza numarului mare de utilizatori sau vizitatori pe care Google ii are in fiecare zi. Mai mult decat atat, se folosesc algoritmi eficienti cu scopul de a promova un anumit anunt publicitar persoanelor care indeplinesc anumite criterii. Acest lucru face ca utilizatorul sa gaseasca ceea ce cauta sau il intereseaza si in acelasi timp compania care afiseaza publicitate sa isi vinda produsul acestuia, iar asta este in beneficiul tuturora, inclusiv al companiei Google.
Alte beneficii ale programului Google AdWords:
- se poate specifica caror utilizatori se va afisa publicitatea in functie de locatia acestora (tari, orase, cartiere, localitati) sau limba folosita;
- anuntul publicitar va fi afisat utilizatorilor care cauta deja produsele si serviciile pe care compania le ofera;
- se poate specifica cand si pe ce site-uri va fi afisata publicitatea, plus multe alte optiunii de control al anunturilor;
- rezultatele obtinute in programul AdWords pot fi folosite pentru a optimiza viitoarele anunturi si deci cresterea numarului de potentiali clienti ai companiei. In plus, AdWords poate fi o ustensila prin care se intelege mai bine modul in care utilizatorii interactioneaza cu produsele oferite si gradul de incredere pe care acestia il acorda companiei.
Surse:
https://support.google.com/adwords/answer/1704410?hl=ro
1 https://support.google.com/adwords/answer/117120?ctx=glossary