- calitatea informatiilor continute;
- gradul de vizibilitate si raspandire al paginilor blogului in mediul online.
Atunci cand o persoana este interesata de ceva pe internet va efectua o cautare dupa niste cuvinte cheie pe un motor de cautare. In lista cu rezultatele afisate in urma cautarii, titlul paginilor relevante va avea fontul cel mai mare, deci se poate spune ca primul lucru pe care utilizatorul il vizualizeaza este titlul paginii. Daca titlul este prea lung, acesta nu va fi afisat in intregime, iar asta poate determina utilizatorul sa-si piarda interesul - tocmai pentru ca nu este sigur daca pagina respectiva ofera intradevar ceea ce cauta.
Pe langa titlul paginilor, in lista cu rezultate se va afisa si un text scurt de circa 40 de cuvinte constituind fragmente din continutul paginii care sunt relevante cu expresia cautata pe motorul de cautare.
Cat de important este titlul paginii si care este lungimea recomandata?
Titlul paginii este extrem de important tocmai pentru ca are menirea de a da de inteles cititorilor despre ce este vorba in continutul paginii. Daca acesta nu exprima clar care este subiectul paginii respective sau daca titlul nu este in concordanta cu informatiile continute in cadrul articolului atunci motoarele de cautare nu vor putea expune eficient pagina respectiva persoanelor interesate si chiar daca pagina va fi afisata printre rezultatele cautarii, aceasta va fi omisa de utilizatori pentru ca nu exista suficiente cuvinte cheie cautate in cadrul titlului.
Motoarele de cautare vor afisa doar primele 50-60 de caractere, adica in jur de 10-12 cuvinte. Daca titlul depaseste aceasta lungime atunci se pot omite anumite cuvinte care in unele cazuri pot fi relevante pentru cautarile efectuate.
Numarul de caractere care vor fi vizibile variaza tinand cont de urmatoarele aspecte:
- literele scrise cu majuscule ocupa mai mult spatiu decat cele scrise cu litere mici;
- unele litere ocupa mai mult spatiu decat altele, de exemplu litera 'l' va ocupa un spatiu mai mic pe ecran decat litera 'w' sau 'm';
- in cazul in care se depaseste spatiul admis de vizibilitate al titlului, motorul de cautare va elimina unele cuvintele de la sfarsitul titlului si va adauga "...", si acestea ocupand un spatiu din cel disponibil.
Cat de lung este recomandat sa fie un articol de blog?
Continutul unui articol sau a unei pagini web trebuie sa ofere suficienta informatie pentru a dezbate subiectul, exprimat si in titlu. Cu cat dimensiunea articolului creste, cu atat informatiile legate de subiect sunt mai aprofundate, plus ca articolele mai lungi au sanse mai mari de a-si indica relevanta fata de titlu si anumite cuvinte cheie. Asadar, cu cat un articol este mai lung cu atat motoarele de cautare, in special Google, considera ca acesta prezinta mai multe sanse sa contina si raspunsul sau informatia cautata de catre utilizatori.
Intr-un articol al companiei specializate in SEO, SerpIQ - este evidentiata corelatia dintre dimensiunea unei pagini web, exprimata in numarul de caractere (inclusiv caracterul spatiu), si pozitia pe care pagina o are pe motorul de cautare. Din grafic reiese faptul ca paginile cu mai mult continut ocupa pozitiile fruntase pe motoarele de cautare.
Legat de graficul de mai sus trebuie mentionat si ca numarul de caractere se refera la intrega pagina, ceea ce include meniurile si toate celelalte texte care apar pe pagina respectiva, deci continutul articolelor este automat mai mic decat cel exprimat in grafic. Tinand cont ca in medie fiecare cuvant are vreo 5-6 caractere rezulta ca 2000 de caractere este echivalentul a mai putin de 400 de cuvinte.
Paginile care ocupa pozitia a zecea (adica ultima) in rezultatele cautarii dupa o serie de cuvinte pe motoarele de cautare au de regula mai putin de 400 de cuvinte in timp ce paginile de pe locurile unu si doi contin in jur de 500 de cuvinte.
Articolul mentionat mai sus concluzioneaza si ca lungimea ideala a continutului articolelor este in jur de 1500 de cuvinte, asta daca se doreste obtinerea de trafic targetat de pe motoarele de cautare si mai ales daca pentru subiectul articolului exista o competitivitate marita a cuvinteler cheie din text.
Situatia se schimba insa atunci cand vine vorba de cititori. Daca motoarele de cautare prefera articole cat mai voluminoase, majoritatea cititorilor blogului prefera articole nu foarte lungi si cat mai la obiect, iar informatia sa fie foarte bine structurata astfel incat sa le fie usor sa ajunga direct la informatia pe care o cauta fara a cititi intregul articol.
- impartirea articolului in mai multe sectiuni, evidentiate printr-un titlu sugestiv, de dimensiune a caracterelor mai mare decat cea a textului in sine - de exemplu, se pot folosi tagurile HTML H1 sau H2;
- paragrafele sa aiba in medie 4-5 randuri si sa fie delimitate de alte paragrafe printr-o linie goala;
- folosirea de liste atunci cand se enumera o serie cuvinte, propozitii sau fraze care au legatura cu acelasi subiect;
- evidentierea unor idei principale prin ingrosarea sau sublinierea textului;
- folosirea de elemente grafice precum imagini, videoclipuri sau animatii;
- incheierea articolului cu o concluzie.
Concluzie
Numarul de cuvinte folosite in cadrul unui articol si al titlului sau variaza in functie de nisa blogului si cui i se adreseaza. In general acest aspect nu ar trebui sa constituie un impediment pentru a obtine trafic, mai ales de pe motoarele de cautare, atata timp cat articolele sunt de calitate si complete - adica ofera un raspuns satisfacator la ceea ce personalele cauta pe internet.
Pentru a mari vizibilitatea si importanta unei pagini, cat si pentru a inspira competenta cititorilor blogului este indicat ca titlul sa exprime scurt si clar subiectul articolului, folosindu-se in jur de 55 de caractere(cca. 11 cuvinte) iar continutul sa fie vast si bine structurat. 1500 de cuvinte este lungimea recomandata a unui articol atat timp cat subiectul permite o dezbatere de-o asa lungime si daca se doreste o buna pozitionare pe motoarele de cautare, targetata pentru cuvintele cheie corespunzatoare articolului. Daca nu se urmareste strict obtinerea de trafic pe baza anumitor cuvinte cheie atunci marimea articolului poate scadea, dar nu la mai putin de 500 de cuvinte.
Marimea ideala a altor tipuri de continut este specificata in tabelul de mai jos 1:
Tip | Lungime continut recomandata |
Subiect email | Mai putin de 50 de caractere |
Propozitie | 12 cuvinte |
Paragraf | 4-5 randuri |
Videoclip YouTube | Intre 3 si 3:30 minute |
Postare facebook | 100-140 caractere |
Postare Twitter (tweets) | 120-130 caractere |
Nume de domeniu blog / website | 8 caractere sau mai putin |
1 Datele sunt obtinute in urma unor analize SEO ce a urmarit impactul diferitelor tipuri de continut asupra motoarelor de cautare dar si asupra interesului pe care cititorii il acorda continutului
(sursa: www.orbitmedia.com/blog/ideal-blog-post-length)