Acest articol se adresează posesorilor de smartphone-uri / tablete cu Android și de calculatoare cu Windows. Serviciul de sharing în Cloud folosit este Google Drive, care pune la dispoziție 15 GB spațiu de stocare gratuit.
Află în continuare ce trebuie sa faci pentru a partaja foldere și fișiere de pe calculator, via Google Drive, astfel încât sa le poți accesa de pe un telefon sau o tableta cu Android. Adițional, vei vedea care sunt opțiunile de sincronizare disponibile și cum îți poți proteja dispozitivele astfel încât datele să fie în siguranță.
Instalarea Google Drive pe PC
Descarcă Google Drive de pe pagina producătorului și instalează-l pe calculatorul tău (PC, laptop) urmând instrucțiunile de instalare.
Link descărcare Google Drive: https://www.google.com/intl/en-GB/drive/download/
Instalarea Google Drive pe telefon / tabletă
Google Drive ar trebui să existe deja pe telefonul sau tableta ta. Tot ce trebuie să faci este să cauți aplicația în lista cu aplicații instalate pe dispozitiv.
Dacă aceasta nu este de găsit, atunci accesează Magazin Play, caută Google Drive și instaleaz-o de acolo.
În funcție de producătorul sau starea dispozitivului tău, se poate să lipsească însăși aplicația Magazin Play. În acest caz, urmează ghidul De unde descarci și cum se se face instalarea Magazinului Play.
Configurarea și partajarea unui folder de pe calculator în Google Drive
Accesează Google Drive de pe calculator și, din fereastra care apare, alege „Sign in with browser”.
Autentifică-te folosind un cont Google existent.
Apasă „Sign in” pentru autentificare.
Deschide Google Drive și du-te la Preferences (Preferințe).
Alege tipul de sincronizare dorit:
- Stream files: salvează toate fișierele doar în Cloud, nu și pe calculator, fișierele fiind preluate ulterior doar din Cloud;
- Mirror files (recomandat): păstrează fișierele pe calculator și le salvează și în Cloud, astfel că dacă nu vei avea acces la internet pentru a prelua fișierele din Cloud, puteți accesa fișierele direct de pe calculator.
Odată ce serviciul Google Drive este activ în Windows, va fi creată automat o partiție, denumită „Google Drive”, unde poți copia pentru depozitare folderele și fișierele pe care vrei să le faci accesibile pe toate dispozitivele tale.
Adițional, poți include în Google Drive folderele de pe calculator la care vrei să ai acces și de pe telefon, tabletă sau orice alt dispozitiv de pe care te vei conecta ulterior.
Accesarea și modificarea documentelor de pe telefon
Deschide Google Drive de pe dispozitivul mobil și navighează la locația dorita sau caută fișierul pe care vrei sa-l accesezi sau editezi.
Folderele și documentele pe care le-ai salvat in partiția Google Drive pe calculator vor apărea în fila Contul meu Google, în timp ce folderele incluse manual vor apărea în fila Computere.
Modificările pe care le faci de pe telefon vor fi salvate și pe calculator și viceversa, astfel ca vei avea întotdeauna fișierele actualizate pe ambele dispozitive.
Firește, nu vei putea doar sa accesezi sau sa editezi documente existente, ci și să adaugi altele noi, respectiv să ștergi sau să redenumești documente.
Recomandări de securitate privind datele partajate
Documentele pe care le-ai salvat în Google Drive vor putea fi accesate de pe calculator, de pe telefon / tabletă, dar și direct online, accesând Google Drive din browser utilizand link-ul drive.google.com/drive/.
Din acest motiv, în funcție de importanța datelor, pasul următor este sa te asiguri ca datele sunt in siguranță și nu pot fi accesate neautorizat. Trebuie să ai în vedere următoarele:
- Parola folosită pentru autentificarea în contul Google este complexa (conține litere mici și mari, cifre și caractere speciale) și este cunoscută doar de tine;
- Laptopul și telefonul / tableta sunt protejate prin intermediul unei parole sigure, sau prin intermediul datelor biometrice (recunoaștere facială, amprenta).
- Datele de pe toate dispozitivele tale ar fi bine să fie criptate.
Un alt aspect de care trebuie să ții cont când vine vorba de Google Drive este că vei avea la dispoziție, în varianta gratuita, 15 GB de date. Este suficient în majoritatea cazurilor, iar dacă ai nevoie de mai mult, poți desigur sa achiziționezi spațiu adițional.
***
Folosind Google Drive vei putea accesa și edita documente de pe multiple dispozitive (calculatoare, telefoane, tablete), fără să fie nevoie sa folosești stick-uri de memorie sau servicii de transfer de date ca sa migrezi, sa integrezi și să sincronizezi manual documentele pe care vrei să le gestionezi și le editezi de pe multiple sisteme.
În plus, datele sunt salvate și în Cloud, astfel că dacă pierzi datele de pe calculator, vei putea să le restabilești ulterior, fiind un instrument de backup de date foarte facil.